Pagina 61 di 107 PrimaPrima ... 1151596061626371 ... UltimaUltima
Risultati da 601 a 610 di 1061

Discussione: Carcano Mod.1891

Moderatore
    Localitā
    Estero

Re: RE cavalleria?

HI Arditi,
    Why are you thinking that your rifle is from AOI (Africa Orientale Italiana = Eastern Italian Africa)?
    Have found some marks? The only way to be sure a rifle was used or assigned there is to find this mark

Perchč pensi che il tuo fucile sia stato usato in AOI?
    Hai trovato qualche marchio? L'unica maniera per essere sicuri che un fucile sia stato usato od assegnato lā*, č trovare questo marchio[attachment=2:3mba4h4m]Vetterli 70.87 70-87-16 020 m.jpg[/attachment:3mba4h4m]

I have found it on this Vetterli mod. 70/87/16[attachment=1:3mba4h4m]Vetterli 70.87 70-87-16 018 m.jpg[/attachment:3mba4h4m][attachment=0:3mba4h4m]Vetterli 70.87 70-87-16 024 m.jpg[/attachment:3mba4h4m]
    • Per poter visualizzare questa immagine devi essere registrato o fare il login

Utente registrato

Ciao Sal and Oscar!
    Many thanks for your answers. My understanding of this rifle is that the RE marked rifles were used by Italian troops in Etiopia, etc. and the AOI marked rifles were used by native troops(Askari, etc.). Is this true? I will buy this rifle soon and be able to take a closer look at it soon. Have you guys seen any other official stock marks on Carcano? Possibly a CAS marking? Sal, my apologies, but the rifles pictured are not mine. I have a few Enfields and will post them for you my friend. I look forward to meeting you both soon! Grazie Amici!!
    Saluto! Arditi

Moderatore
    Localitā
    Estero

Citazione Originariamente Scritto da Arditi
    Ciao Sal and Oscar!
    Many thanks for your answers. My understanding of this rifle is that the RE marked rifles were used by Italian troops in Etiopia, etc. and the AOI marked rifles were used by native troops(Askari, etc.). Is this true? I will buy this rifle soon and be able to take a closer look at it soon. Have you guys seen any other official stock marks on Carcano? Possibly a CAS marking? Sal, my apologies, but the rifles pictured are not mine. I have a few Enfields and will post them for you my friend. I look forward to meeting you both soon! Grazie Amici!!
    Saluto! Arditi
    Hi Arditi,
    Before answering I had a look on some books of mine but I found nowhere a mark "RE"
    neither on normally used rifles nor on those used in Africa. The mark you showed us is probably an handicraft work made by a soldier.

About the AOI mark: after the Mussolini's victory on the Negus and the foundation of Italian Empire in 1936, old Vetterli rifles (model 1870/87/16 recalibrated for using the new cartridge 6,5) were given to the Ascari (word that means warrior) troops recruited among the local population. I think that this mark can be found only on these old rifles

Prima di rispondere ho dato un'occhiata a qualche libro ma da nessuna parte ho trovato un marchio "RE" nč sui fucili usati normalmente nč su quelli usati in Africa. Il marchio che ci hai fatto vedere č probabilmente un lavoro artigianale di un soldato

Per il marchi AOI: dopo la vittoria di Mussolini sul Negus e la fondazione dell' Impero nel 1936,
    i vecchi fucili Vetterli ( modello 1879/87/16 ricalibrati per usare la nuova cartuccia 6,5) furono distribuiti agli Ascari ( parola che significa guerriero) truppe reclutate fra lapopolazione locale. Credo the questo marchio si trovi solo su questi vecchi fucili
    saluti
    Oscar

Utente registrato

Citazione Originariamente Scritto da Arditi
    Ciao Sal and Oscar!
    Saluto! Arditi

Ciao Sal e Oscar!
    Molte grazie per le vostre risposte. La mia comprensione di questo č che il fucile RE segnate fucili sono stati utilizzati da truppe italiane in Etiopia, ecc e la AOI segnate fucili sono stati utilizzati da truppe nativo (Askari, ecc.) E 'vero? Vorrei comprare questo fucile pių presto ed essere in grado di esaminare pių da vicino la questione al pių presto. Avete visto tutti gli altri ragazzi ufficiale stock marchi sul Carcano? Forse un CAS marcatura? Sal, le mie scuse, ma il fucili foto non sono mie. Ho qualche Enfields e post per il mio amico. Attendo con ansia di incontrare voi sia presto! Grazie Amici!
    Saluto! Arditi

Utente registrato
    Localitā
    italia

... you do not have exuse is already pleasant to chat with you. It tries to make if you some detail of the marks is possible on the breech, Aspect dell' arm is not bad, could be a good transaction Only reasonable reason for the RE could be that l' arm is belonged to a mixed unit made also of sailors and airmen and that every piece was marked from RE-RA-RM, Hello Sal

Non devi scusarti č gia piacevole chiacchierare con te. Prova a mandare qualche particolare dei marchi sulla culatta. l'aspetto dell'arma non č cattivo ptrbbe essere un buon affare. L'unica ragione plausibile per RE potrebbe essere che l'arma sia appartenuta ad un reparto misto fatto anche di marinai e avieri ed i pezzi fossero marcari Con RE-RA-RM, Ciao Sal
    QUANTO MAIOR ERIS, TANTO MODERATOR ESTO

Utente registrato

Grazie per le informazioni supplementari Oscar! AOI č un momento molto interessante per apprendere. Ecco una foto da un vecchio libro che un amico mi ha inviato. Chiamato "Guns of the World". Avviso RE sulla TS. Forse č stato il RE di truppe italiane? Non so per certo. Grazie per il vostro aiuto Amico.
    Saluto, Arditi

Utente registrato
    Localitā
    liguria

Citazione Originariamente Scritto da savoia1948
    Hello Russ. as you are, your love for the Italian crews honors to us and that thanks. I have seen your cavalry and not famous nothing of detail if the written R.E on the shovel of soccer me does not seem rather a registration made from the soldier it possessed that it. Other particularitity the svincolo for the bayonet that is of the first type, followed varying others two. If you appreciate I have a publication on the 91, if I succeed I send to you in MP, sure others have uleriori news in order to integrate the topic. I see in evidence a Enfield of the first types, I would be content you published if it, Hello Sal
    Senti Sal, ad Arditi scrivigli direttamente in italiano percč col tuo inglese lo metti fuori pista.

BTW fourth and fifth pics in that bookpage are inverted. The mod 91/24 is the one with the folding bayonet while the 91TS (special troops) is the one with full stock and the peculiar transverse bayonet lug.

Utente registrato

Grazie Sal for the additional information. Very interesting!
    Saluto, Arditi

Sal Grazie per le informazioni supplementari. Molto interessante!
    Saluto, Arditi

Moderatore
    Localitā
    Estero

My understanding of this rifle is that the RE marked rifles were used by Italian troops in Etiopia, etc. and the AOI marked rifles were used by native troops(Askari, etc.). Is this true?
    As I have said before I have found nothing on my books about an official mark like your.

It's true that some old rifles given to the Ascari were marked AOI but not all the rifles for the Ascari Troops were so marked. This of course IMHO
    However here there are some guys really expert on the Italian rifles that could help you

Come ho detto prima sui miei libri non non ho trovato nulla su marchi ufficiali analoghi al tuo.
    E' vero che alcuni vecchi fucili dati agli Ascari erano marchiati AOI ma non tutti quelli dati alle truppe Ascari lo erano. Tutto ciō IMHO
    Comunque qui ci sono degli appassionati veramente esperti di fucili italiani che potrebbero
    aiutarti
    Saluti

Utente registrato

Grazie Oscar!

Pagina 61 di 107 PrimaPrima ... 1151596061626371 ... UltimaUltima

Tag per questa discussione

Permessi di scrittura

• Tu non puoi inviare nuove discussioni
  • Tu non puoi inviare risposte
  • Tu non puoi inviare allegati
  • Tu non puoi modificare i tuoi messaggi